خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آکنه هورمونی

آکنه هورمونی

آکنه هورمونی / علل و گزینه های درمان


مشخصه ترین ویژگی آکنه هورمونی این است که بعد از بلوغ ظاهر میشوند. شدت آن از آکنه های دیگر بیشتر است و احتمال ایجاد جای زخم نیز بیشتر است.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

آکنه هورمونی نوعی آکنه است که به ویژه زنان را درگیر می کند و دیر هنگام بروز می کند. تخمین زده می شود که 30٪ از زنان در سنین بین 25-30 سال با این مشکل روبرو میشوند این میزان برای زنان بین سنین 22 تا 50 سال 20٪ است.

 

آکنه هورمونی تهدید کننده زندگی نیست ، اما گاهی اوقات می تواند تأثیر قابل توجهی در ظاهر و سلامت روانشناختی کسانی که این مشکل را تجربه می کنند داشته باشد. حتی می تواند کیفیت زندگی افراد را کاهش دهد. عوامل زیادی باعث ایجاد این مشکل می شوند اما مهمترین آنها عوامل هورمونی است.

 

آکنه های معمولی یا همان آکنه ولگاریس یک بیماری شایع در سالهای نوجوانی است. تصور می شود که تقریباً 90٪ مردم با این مشکل روبرو هستند.

 

از طرف دیگر ، آکنه هورمونی کمتر در اشخاص دیده می شود. با این حال ، در سال های اخیر تعداد افراد مبتلا در سراسر جهان در حال افزایش است. بنابراین چه گزینه های درمانی برای بهبود این مشکل وجود دارد؟

 

برخلاف آکنه ای که در دوره نوجوانی رخ می دهد ، آکنه هورمونی در مناطقی مانند گردن و چانه و اطراف دهان شیوع بیشتری دارد.

 

تفاوت آکنه هورمونی و آکنه معمولی

 

اولین تفاوت این است که ضایعاتی که در مورد آکنه های هورمونی ایجاد می شوند عمیق و ملتهب هستند.

 

تفاوت دیگر در مناطقی است که جوش ایجاد میشود. آکنه معمولی در مناطق پیشانی ، بینی و چانه ظاهر میشوند ، در حالی که آکنه هورمونی در گردن و اطراف چانه و دهان ایجاد می شوند.

 

دلایل بروز آکنه هورمونی


آکنه های هورمونی دلایل مختلفی دارند ، اما در بیشتر موارد علت آن مشکلات هورمونی است. خصوصاًاین وضعیت اصولا با افزایش سطح تستوسترون همراه است.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

این می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. اولین آنها قاعدگی نامنظم است. قاعدگی نامنظم باعث تولید چربی بیشتر پوست می شود و باعث مسدود شدن فولیکول ها و ایجاد آکنه می شود.

 

وضعیت مشابه هنگامی رخ می دهد که یک زن به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مبتلا می شود. این باعث ایجاد آکنه می شود. علاوه بر این ، عادت سیگار کشیدن با ظهور چنین آکنه هایی همراه است ، دقیقاً مانند استفاده از مواد آرایشی نامناسب.

 

عامل دیگر مرتبط با ایجاد آکنه هورمونی ، استرس است. استرس تاثیر زیادی بر هورمون های بدن میگذارد.

 

علائم


بارزترین علامت ، ایجاد جوش ، جوش های سرسیاه ، لکه ها و سایر انواع ضایعات روی پوست پس از بلوغ است. این وضعیت در هر سنی دیده می شود اما بیشتر در سنین 24 تا 35 سال دیده می شود.

 

ضایعات ناشی از آکنه های هورمونی بیشتر برجسته می شوند. علاوه بر این ، آنها می توانند باعث درد و ایجاد زخم شوند.


برخلاف آکنه ولگاریس ،این ضایعات بیشتر دردناک هستند.همچنین التهاب بیشتر دیده می شود .

 

یکی دیگر از ویژگی های آکنه های هورمونی مقاومت در برابر بیشتر روش های درمانی سنتی است که برای آکنه معمولی استفاده می شود.

 

درمان ها


یک برنامه درمانی جامع تهیه شده توسط متخصص پوست برای آکنه های هورمونی ضروری است. متخصصان پوست معمولاً یک درمان موضعی را تجویز می کنند که با درمان خوراکی کامل می شود. درمان موضعی معمولاً شامل محصولاتی با ترکیباتی مانند اسید سالیسیلیک ، پراکسید بنزوئیل ، رتینوئیدها و آنتی بیوتیک ها است​​. درمان های خوراکی برای بازگرداندن تعادل هورمونی انجام می شود.

 

درمان خوراکی زنان معمولاً شامل قرص های جلوگیری از بارداری و داروی ادرار آور و اسپیرونولاکتون است. ایزوترتینوئین (ضد باکتری و ضد عفونی کننده) و داپسون (آنتی بیوتیک) در مردان و زنان استفاده می شود.

 

در صورت بروز آکنه هورمونی چه باید بکنیم؟


آیا علائم آکنه هورمونی دارید؟ آیا نگران عواقب سلامتی برای پوست خود هستید؟ در این صورت ، باید در اسرع وقت برای ارزیابی و درمان مناسب به متخصص پوست مراجعه کنید.


ارم بلاگ

تگ ها :   آکنه هورمونی

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده