خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اقدامات احتیاطی لازم برای آفتاب گرفتن

اقدامات احتیاطی لازم برای آفتاب گرفتن

اقدامات احتیاطی قبل ، در حین و بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب

 

قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند عواقب منفی از جمله قرمزی ، آفتاب سوختگی ، پیری و افزایش خطر سرطان را برای پوست به همراه داشته باشد.بنابراین برای محافظت از پوست خود چه باید بکنید؟

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از زمان توصیه شده یا بدون اقدامات احتیاطی لازم می تواند به سلامت پوست آسیب برساند. شاید شما فقط می خواهید مانند مدل های روی جلد مجله ها برنزه شوید ، اما در حقیقت ممکن است دچار سوختگی ، پیری زودرس ، آسیب چشم و در بدترین موارد ضایعات تومور پوست شوید.

 

با این حال ، شما لازم نیست که نگران باشید. مطالعات متعددی وجود دارد که به شما ابزارها و نکاتی را می دهد تا تمام اقدامات احتیاطی را قبل ، در طی و بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب انجام دهید. این موارد به سلامت پوست شما کمک کرده و از تجربه نتایجی که قبلاً ذکر کردیم جلوگیری می کند. آیا می خواهید بدانید آنها چیستند؟پس ادامه مقاله ما را بخوانید!

 

مواردی که باید قبل از رفتن زیر آفتاب در نظر بگیرید

 

موسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) در یکی از گزارش های خود اعلام کرد که نور خورشید یکی از عوامل خطر پیری زودرس پوست است.

 

علاوه بر این ، اگر مراقبت های لازم را انجام ندهید ، در طولانی مدت منجر به سرطان می شود. به همین دلیل ، باید قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب ، پیشنهادهای زیر را عملی کنید.

 

از محصولات الکلی استفاده نکنید

 

عطر و محصولات حاوی الکل برای پوست توصیه نمی شود. زیرا وقتی در تماس با خورشید قرار بگیرند تمایل به ایجاد لکه های تیره دارند که از بین بردن آنها دشوار است.

 

حتی مایعاتی مانند آب لیمو نیز این اثر را دارند. اگر آن را روی پوست خود بمالید و بعد از آن آفتاب بگیرید ، متوجه می شوید که تقریباً بلافاصله پوست شما کمی تیره میشود و یا لکه های تیره روی پوست ظهور میکنند.

 

از اپیلاسیون یا اصلاح خودداری کنید

 

برخی افراد ترجیح می دهند در آخرین لحظه قبل از رفتن به ساحل یا استخر اپیلاسیون.کنند با این حال ، این یک خطای رایج است. وقتی این کار را انجام می دهید ، پوست بیشتر در معرض تحریک فولیکول های مو قرار می گیرد.

 

قرار گرفتن در معرض آفتاب و سایر عوامل محیطی می تواند باعث درد ، التهاب و حتی عفونت شود. بنابراین اگر آفتاب گرفت دارید ، انجام اپلاسیون را به دقیقه های آخر موکول نکنید.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 

مراقب ماه گرفتگی روی پوست خود باشید

 

اگر روی پوست خود ماه گرفتگی دارید ، سعی کنید از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب خودداری کنید. اگر مجبور هستید در معرض آفتاب قرار گیرید ، سعی کنید آنها را بپوشانید زیرا نور آفتاب باعث ظهور لکه در این نواحی میشود.

 

از ضد آفتاب استفاده کنید

 

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید ، سلامت پوست شماست. وقتی به ساحل یا استخر می روید ساعتها در معرض آفتاب قرار گرفتن ، بدون استفاده از ضد آفتاب بسیار مضر است.

 

آفتاب زدگی کمترین مشکلی است که می توانید تجربه کنید. در طولانی مدت ، اگر همچنان از استفاده از ضد آفتاب خودداری کنید ، ممکن است به بیماری های جدی مانند سرطان پوست مبتلا شوید.

 

اقدامات احتیاطی در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب انجام شود

 

اگر قصد آفتاب گرفتن دارید این مهمترین مرحله است. روش های درمانی وجود دارد که شما باید نه تنها قبل و بعد ، بلکه همچنین زمانی که زیر آفتاب هستید استفاده کنید. در این زمینه نکات زیر را در نظر بگیرید.

 

آب زیادی بنوشید

 

تعریق در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب یک فرآیند بسیار معمول است . در این حالت شما مقدار قابل توجهی مایعات از دست می دهید که در صورت عدم نوشیدن آب می تواند منجر به کم آبی بدن شود. بنابراین ، وقتی می خواهید به ورزش در فضای باز بروید ، همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید.

 

مواظب موهای خود باشید

 

اگر قصد سفر دارید که در طول آن ممکن است در معرض آفتاب طولانی مدت قرار بگیرید ، باید مطمئن شوید که از موهای خود مراقبت لازم را می کنید.

 

از ماسک های محافظ گرما و مرطوب کننده استفاده کنید و هنگامی که به روال عادی خود بازگشتید ، برای سالم نگه داشتن موهای خود استفاده از برخی از نرم کننده ها را فراموش نکنید.

 

ضد آفتاب را دوباره بزنید

 

یکبار استفاده از ضد آفتاب کافی نیست. متخصصان توصیه می کنند برای اطمینان از مراقبت بهینه ، هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب ، محصول را مجدداً استفاده کنید.

 

آرایش نکنید

 

آرایش قبل از رفتن به ساحل یا استخر می تواند پیامدهای منفی برای سلامت پوست داشته باشد. باقیمانده محصول ممکن است باعث انسداد منافذ حین تعریق شود. در نتیجه ، خطر آکنه و عفونت افزایش می یابد.

 

پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب

 

آخرین مرحله ، به همان اندازه مهم ، مراقبت بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب است. باور کنید یا نکنید ، این مراحل به همان اندازه سایر مراحل ذکر شده قبلی حیاتی هستند .

 

پوست خود را پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب مرطوب کنید

 

پس از قرار گرفتن طولانی مدت در برابر اشعه خورشید ، خشکی پوست امری معمول است. برای رفع این مشکل باید روزانه 2 تا 3 لیتر آب بنوشید یا از محصولات با پایه آلوئه ورا یا روغن بادام استفاده کنید.

 

استفاده از محصولات مرطوب کننده پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب به پوست کمک می کند تا رطوبت طبیعی پوست خود را بازیابد.

 

بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب دوش آب سرد بگیرید

 

هنگام بازگشت به خانه باید نمک یا کلر از روی پوست پاک شود. برای این کار توصیه می کنیم دوش آب سرد بگیرید. این به شما کمک می کند تا اکسیژن رسانی به پوست را بهبود ببخشید و همچنین به شما احساس طراوت می بخشد.

 

از محصولات مخصوص بعد از آفتاب گرفتن استفاده کنید

 

می توانید محصولات زیادی را پیدا کنید که مخصوص مراقبت های بعد از آفتاب گرفتن تولید شده اند. به عنوان مثال ، کرم های ساخته شده با عصاره های آلوئه ورا ، بابونه یا حتی نعناع گزینه های خوبی هستند. این موارد به شما امکان می دهد در صورت سوختگی قرمزی و التهاب را تسکین دهید.

 

این کرم ها همچنین انتخاب های خوبی برای پوست های حساس هستند. برای جلوه بهتر می توانید آن را مدتی قبل از استفاده در یخچال قرار دهید. به این ترتیب طراوت بیشتری را هنگام استفاده از آن روی پوست خود تجربه خواهید کرد.

 

موهای خود را پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمی کوتاه کنید

 

گاهی اوقات آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی قابل جبران نیست. در این موارد ، حتی اگر چنین فکر نمی کنید ، بهترین کار این است که حداقل 2 انگشت از انتهای مو بریده شود. این عمل آسیب ها را برطرف می کند و رشد سالم مو را تقویت می کند.

 

شما همچنین می توانید مراقبت از موهای خود را با ماسک های مرطوب کننده و سایر درمان های مغذی تقویت کنید.

 

چیزهایی که باید در مورد قرار گرفتن در معرض آفتاب به یاد داشته باشید

 

قرار گرفتن در معرض آفتاب دستیابی به برنزه شدن را امکان پذیر می کند ، که باعث زیبایی پوست می شود. با این حال ، مهم است که به یاد داشته باشید که قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب می تواند مضر باشد. به همین دلیل ، باید اقدامات احتیاطی را قبل ، در حین و بعد از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب انجام دهیم تا خطرات را به حداقل برسانیم.

 

اگر پوست شما بسیار حساس است و خیلی سریع قرمز می شود ، ایده آل این است که مراقبت را به حداکثر برسانید تا خطرات را کاهش دهید. علاوه بر ضد آفتاب ، موارد دیگری مانند کلاه آفتابی، لباس بلند و عینک آفتابی نیز می توانند به شما کمک کنند. مراقبت از پوست خود را فراموش نکنید!


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده