دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاثیر رژیم غذایی بر روی پوست

تاثیر رژیم غذایی بر روی پوست

چگونه رژیم غذایی روی پوست تأثیر می گذارد ؟

 

تغذیه مناسب می تواند به سلامت پوست کمک کند. بنابراین ، دریافت مقادیر بهینه از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های اساسی به جلوگیری از پیری زودرس و ابتلا به انواع بیماری ها کمک می کند. در این مقاله درباره چگونگی تأثیر رژیم غذایی بر روی پوست بیشتر بدانید.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

رژیم غذایی تأثیراتی بر سلامتی دارد که فراتر از احساس نشاط ، بیمار نبودن یا وضعیت گوارشی است. تغذیه نامناسب می تواند به پوست ، مو و ناخن آسیب برساند. برای جلوگیری از چنین وضعیتی ، مصرف صحیح ریز مغذی ها برای اطمینان از سلامتی ، بهبودی مناسب و رشد بافت های بدن بسیار مهم است. در این مقاله ، ما به شما خواهیم گفت که رژیم چگونه بر روی پوست تأثیر می گذارد.

 

پوست می تواند بازتابی از سلامتی شما باشد

 

برخی از نظریه های طب سنتی چین ، بر این اصل استوار است. برای مراقبت از پوست ، انتخاب روش های مناسب پخت و پز و محدود کردن مصرف غذاهایی که بر جذب ریز مغذی ها تأثیر دارند بسیار مهم است.

 

محدود کردن مصرف چربی های ترانس ، قندهای ساده ، آردهای تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده منجر به بهبود قابل توجهی در وضعیت پوست می شود. کربوهیدرات های انتخاب شده باید آنهایی که شاخص گلیسمی پایین (GI) دارند ، مانند حبوبات یا غلات کامل باشند.

 

مصرف پروتئین هایی با ارزش بیولوژیکی بالا که به تشکیل و بازسازی بافت ها کمک می کند ، ضروری است. کلاژن و الاستین دو پروتئین موجود در پوست هستند که مسئول استحکام و خاصیت ارتجاعی آن هستند.

 

در عین حال ، ما باید اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های C و E را مصرف کنیم ، زیرا آنها آنتی اکسیدان هایی هستند که از پیری پوست جلوگیری می کنند.

 

یک رژیم غذایی سالم می تواند خود را با پوستی سالم و عاری از نقص نشان دهد. به همین دلیل مهم است که مصرف چربی های ترانس ، غذاهای فرآوری شده و منابع قندی را محدود کنید.

 

اهمیت فعالیت بدنی و استراحت

 

علاوه بر غذا ، توجه به جنبه های دیگری که بخشی از عادات سبک زندگی سالم است نیز مهم است. ورزش منظم از سلامت مناسب پوست حمایت می کند. با تعریق ، سموم را از بدن دفع کرده و باعث بازسازی سلول می شود که در ساخت بافت نقش دارد.

 

ساعاتی که می خوابیم زمانی است که بدن توانایی آنابولیک و بازسازی بیشتری را نشان می دهد. در این دوره سلول های بدن بازسازی می شوند و بافت هایی که ممکن است پس از فعالیت روزانه آسیب دیده باشند ترمیم می شوند.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

همچنین جلوگیری از مصرف مواد سمی مانند تنباکو و الکل برای جلوگیری از پیری زودرس پوست بسیار مهم است. استرس یکی دیگر از عوامل مهم در از دست دادن سلامتی این اندام است.

 

میوه ها و سبزیجات / ماده اصلی غذایی برای مراقبت از پوست

 

مصرف کافی میوه و سبزی مهم است زیرا همانطور که می دانید رژیم غذایی بر روی پوست تأثیر می گذارد. مصرف منظم آنها مقدار زیادی ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان برای بدن فراهم می کند. همه این مواد مغذی به عملکرد مناسب بدن و سلامت پوست کمک می کنند.

 

بنابراین ، تهیه و مصرف حداقل 3 وعده میوه و سبزی در روز مهم است. مصرف این غذاها از چین و چروک زودرس پوست جلوگیری می کند.

 

علاوه بر این ، غذاهای دیگری نیز وجود دارد که مصرف آنها می تواند برای پوست مفید باشد. شکلات تلخ می تواند مثال خوبی در این مورد باشد. نشان داده شده است که این ماده حاوی مقادیر زیادی فلاونوئیدها ، ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به مرطوب سازی پوست کمک می کند.

 

ماده غذایی دیگری که برای پوست مفید است ماست است. طبق جدیدترین تحقیقات علمی ، میزان پروبیوتیک موجود در ماست و بیوتین موجود در آن از سلامت روده حمایت کرده و پوست را تغذیه می کند.

 

همچنین لازم به ذکر است که تأثیر میوه های گرمسیری مانند خربزه و انبه که در محتوای کاروتنوئید وجود دارد ، در بهبود فرآیندهای مربوط به آکنه موثر هستند. آنها همچنین می توانند خشکی پوست را کاهش دهند ، پیری را کند و چین و چروک های زودرس را کاهش دهند.

 

برای حفظ سلامت پوست لازم است میوه و سبزیجات در رژیم غذایی گنجانده شود. غذاهای دیگر نیز از جمله پروبیوتیک ها ، غلات کامل و منابع پروتئینی مهم هستند.

 

مصرف مایعات را فراموش نکنید

 

مرطوب نگه داشتن بدن باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک خواهد شد. بنابراین ، بهترین گزینه نوشیدن حداقل 2 لیتر آب در روز است. با این حال ، مصرف دم کرده هایی مانند چای سبز نیز می تواند اثرات مفیدی بر روی پوست داشته باشد.

 

چای سبز به دلیل تعامل با سیستم هورمونی توانایی کاهش تشکیل آکنه را دارد. علاوه بر این ، به لطف مقدار زیادی آنتی اکسیدان موجود در آن ، پوست را جوانتر و سلام تر نشان می دهد.

 

بنابراین، تغذیه نقش مهمی در سلامتی و وضعیت پوست دارد. تغذیه نامناسب می تواند باعث پیری زودرس شود. به همین دلیل ، باید به مصرف ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها توجه کرده و حداقل 2 لیتر آب در روز بنوشیم.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده