دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاثیر رژیم غذایی بدون گلوتن بر روی پوست

تاثیر رژیم غذایی بدون گلوتن بر روی پوست

رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند به پوست شما کمک کند

 

آیا می دانید رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند به پوست شما کمک کند؟ درماتیت ، پسوریازیس ، اگزما و کراتوز برخی از شرایطی هستند که با حذف گلوتن در افراد حساس به گلوتن بهبود می یابند.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که مصرف گلوتن چه تاثیری بر ظاهر پوست شما می گذارد؟ در حالی که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد این پروتئین می تواند باعث مشکلات روده شود ، بسیاری از افراد نمی دانند که می تواند یک اثر منفی بر پوست نیز داشته باشد. این ما را به این سوال می رساند که آیا رژیم بدون گلوتن می تواند به پوست ما کمک کند؟

 

ابتدا باید روشن کنیم که غلات (گندم ، چاودار و جو) فاقد گلوتن هستند. در واقع گلوتن هنگام تماس با آب تشکیل می شود. بنابراین ، ممکن است سایر غذاهایی که به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند به دلیل استفاده نادرست به گلوتن آلوده شوند.

 

در مورد این موضوع ، همچنین مهم است بدانید که گلوتن برای همه مشکل ایجاد نمی کند. اما برخی به دلیل ابتلا به بیماری سلیاک مستعد ابتلا به آن هستند. به عبارت دیگر ، آنها نمی توانند این پروتئین را هضم کنند. برای آنها معمول است که پس از خوردن غذاهای حاوی گلوتن علائم پوستی را تجربه کنند.

 

بنابراین ، تأثیر مصرف گلوتن بر پوست افراد مبتلا به این بیماری چیست؟

 

بیماری های پوستی مرتبط با گلوتن

 

شرایط پوستی مرتبط با مصرف گلوتن متفاوت است. به طور خاص ، از بثورات خارش دار تا ریزش مو متغیر است. با این حال ، در بیشتر موارد ، فرد ممکن است در واقع شرایط خود ایمنی داشته باشد یا این بیماری دارای یک مولفه ژنتیکی باشد.

 

در این راستا ، چندین مطالعه تحقیقاتی نشان می دهد که برخی از شرایط مرتبط با مصرف گلوتن در افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا عدم تحمل مواردی است که در زیر مورد بحث قرار می گیرد.

 

1. کهیر

 

کهیر وضعیتی است که در آن دانه های قرمز و خارش دار روی پوست ظاهر می شود. بنابراین ، پس از مصرف گلوتن ، یک واکنش آلرژیک رخ می دهد زیرا بدن مواد شیمیایی مانند هیستامین را آزاد می کند که باعث التهاب پوست می شود.

 

در واقع افرادی هستند که مبتلا به بیماری سلیاک هستند و فقط علائم خود را روی پوست خود نشان می دهند ، اما غافل از این هستند که این آسیب شناسی می تواند این مشکلات دیگری را نیز ایجاد کند.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

2. درماتیت هرپتی فرم

 

مصرف گلوتن می تواند باعث ایجاد بیماری به نام درماتیت هرپتی فرم شود. این بیماری همچنین بیماری Duhring-Brocq نامیده می شود و یک بیماری التهابی و خود ایمنی است.

 

تظاهرات بالینی این مشکل وجود چندین ضایعه شدید خارش دار پوستی است که به اشکال مختلف ظاهر می شود. آنها ممکن است به صورت گروهی ظاهر یا پخش شوند. علاوه بر این ، آنها معمولاً مزمن و تکراری هستند.

 

آنها ممکن است پاپول ها ، وزیکول ها و تاول های خارش دار ایجاد کنند که باعث افزایش رنگدانه پوست می شود. آنها معمولاً با توزیع نامتقارن در مناطقی مانند زانو ، لگن ، آرنج ، پوست سر و کمر دیده می شوند.

 

3. ایکتیوز 


Ichthyosis vulgaris یک بیماری ژنتیکی پوستی اتوزومال غالب است. علامت اصلی پوست پوست شدن و درمان شامل کرم یا پماد موضعی است.

 

یک مطالعه منتشر شده در Integrative Medicine: A Clinician's Journal در سال 2015 گزارش داد که بیماران مبتلا به این بیماری نسبت به غذاهای خاصی از جمله گلوتن حساسیت دارند. همچنین ذکر شد که پس از حذف محصولات مشخص شده ، ظاهر پوست بهبود یافته است.

 

4. پوست خشک

 

از آنجا که افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن بعد از خوردن این پروتئین آسیب روده ای نشان می دهند ، واضح است که آنها در جذب مواد مغذی با مشکل مواجه می شوند. در چنین مواردی بدن نمی تواند ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای داشتن پوستی سالم را مصرف کند و اغلب خشکی مشاهده می شود.

 

5. پسوریازیس

 

پسوریازیس ، وضعیتی که با وجود پلاک های قرمز ضخیم و پوسته پوسته روی پوست نشان داده می شود ، ارتباط قوی با مصرف گلوتن دارد. مشخص نیست که آیا مصرف گلوتن باعث پسوریازیس می شود یا افراد مبتلا به این بیماری بیشتر در معرض بیماری سلیاک هستند.

 

با این حال ، برخی از بیماران مبتلا به بیماری سلیاک ممکن است متوجه شوند که علائم پوستی آنها با رعایت رژیم غذایی بدون گلوتن بهبود می یابد ، صرف نظر از اینکه بیماری سلیاک مثبت تشخیص داده شده است یا خیر.

 

6. اگزما

 

این حالت با بثورات خارش دار که باعث ایجاد لکه های سفید و پوسته پوسته روی پوست می شود ، مشخص می شود. این علامت بیشتر در کودکان شایع است ، اما بزرگسالان نیز می توانند آن را تجربه کنند.

 

در حالی که درمان اصلی کورتیکو استروئید های موضعی است ، رژیم غذایی بدون گلوتن نیز ممکن است در برخی افراد مفید باشد.

 

7. آلوپسی آرئاتا

 

آلوپسی آرئاتا یک بیماری خود ایمنی است که در آن بدن به فولیکول های موی خود حمله کرده و باعث ریزش مو می شود. این بیماری با بیماری سلیاک ارتباط دارد ، اما مشخص نیست که آیا این در نتیجه مصرف گلوتن رخ می دهد یا خیر.

 

بر اساس یک مقاله علمی که در سال 2012 منتشر شد ، افراد مبتلا به بیماری سلیاک و آلوپسی آرئاتا متوجه شدند که موهای آنها پس از پیروی از رژیم غذایی بدون گلوتن دوباره رشد می کند.

 

8. کراتوز پیلاریس

 

هنوز کاملاً مشخص نیست که آیا بیماری سلیاک باعث کراتوز پیلاریس می شود یا خیر. این یک بیماری پوستی است که باعث خارش به ویژه در پشت و بالای بازوها می شود.

 

با این حال ، برخی از بیماران گزارش می دهند که ظاهر پوست آنها پس از پیروی از رژیم غذایی بدون گلوتن بهبود یافته است. از سوی دیگر ، شایان ذکر است که این بیماری در افراد مبتلا به اگزما شایع است.

 

آیا رژیم بدون گلوتن می تواند این شرایط را از بین ببرد؟

 

در همه موارد فوق ، رژیم بدون گلوتن می تواند این شرایط را بهبود بخشد و به پوست شما کمک کند.

 

به همین دلیل ، برای اطمینان از مصرف و دریافت ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن ، باید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

 

میوه ها و سبزیجات

حبوبات

غلات کامل

آجیل

دانه ها

روغن زیتون

گوشت ، تخم مرغ و محصولات لبنی بدون چربی

 

ترک گلوتن می تواند به پوست شما کمک کند

 

در حقیقت ، ترک گلوتن می تواند به پوست شما کمک کند ، اما این فقط در افرادی که به این پروتئین حساس هستند یا مبتلا به بیماری سلیاک تشخیص داده شده اند موثر خواهد بود. در این موارد ، نباید فراموش کنید که مصرف گلوتن باعث ایجاد یک واکنش التهابی می شود که در سطح روده و در اپیدرم ظاهر می شود.

 

به طور مشابه ، حذف غذاهای حاوی گلوتن ممکن است مفید باشد ، زیرا از موادی مانند گندم برای تهیه محصولات پخته با سطوح بالای قند و چربی اضافه استفاده می شود که برای سلامتی توصیه نمی شود.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده