دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دستور تهیه شامپوهای طبیعی خانگی

دستور تهیه شامپوهای طبیعی خانگی

دستور العمل های شامپو طبیعی خانگی

 

بسیاری از محصولات آرایشی سالم نیستند زیرا حاوی مواد شیمیایی هستند. اگر پوست بسیار حساسی دارید ، برخی از محصولات زیبایی می توانند باعث تحریک ، ملتهب یا قرمز شدن پوست شما شوند.

 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

پوست سر شما نیز به اندازه صورت شما حساس است. باید مراقب شامپوی مصرفی خود باشید زیرا هر روز در معرض مواد مضر زیادی قرار می گیرد.

 

آنچه باید در مورد شامپوهای "ارگانیک" بدانید

 

اول از همه ، به یاد داشته باشید که شامپو چه کار می کند: تمیز کردن موها ، از بین بردن شوره و چربی. همچنین می توان گفت که هدف دیگر آن تقویت خواص طبیعی مو و پوست سر است.

 

با این حال ، ما نمی توانیم بگوییم که همیشه این هدف را برآورده می کند. دلیل این امر اجزای شیمیایی مورد استفاده در تولید شامپوها است.

 

آیا توجه کرده اید که پس از قطع مصرف شامپو ضد شوره ، شوره سر به سرعت برمی گردد؟ پس از قطع مصرف حالت دهنده مو، موهای شما ممکن است بلافاصله به حالت قبلی خود بازگردند. به گفته کارشناسان ، این به دلیل موادی است که در ساخت این محصولات استفاده می شود.

 

موادی که در این محصولات قرار داده شده به ریشه ی مشکل نمی رسند ، فقط مشکل را برای مدتی پنهان می کنند. اگر می خواهید موهای شما همیشه سالم به نظر برسد ، بهتر است محصولات بهداشت شخصی خود را در خانه تهیه کنید (مانند شامپو طبیعی).

 

با استفاده از مواد طبیعی ، می توانید محصولات ارگانیک تهیه کنید که به مو یا پوست شما آسیب نرسانند. علاوه بر این ، از مواد شیمیایی استفاده نمی کنید ، در حفاظت از محیط زیست نیز مشارکت دارید.

 

چند نکته در مورد شستن موها

 

هر دو روز موهای خود را بشویید.

از شامپو زیاد استفاده نکنید. کافی است مقدار کمی از آن را در کف دست خود قرار داده و روی موهای خود بمالید.

هنگام استفاده از شامپو می توانید پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

از آب بسیار گرم استفاده نکنید و موهای خود را با آب سرد بشویید.

 

دستور العمل های شامپو طبیعی خانگی

 

دستور العمل های شامپو طبیعی خانگی که در زیر در مورد آنها صحبت می کنیم برای موهای شما بسیار مفید خواهد بود. با استفاده از آنها خواهید دید که موهای شما به تدریج ظاهر سالمی پیدا می کند. در چند روز اول ، ممکن است احساس خارش زیادی داشته باشید و شوره ای در موهای خود مشاهده کنید. نگران نباشید این مشکلات بعد از چند بار استفاده از بین خواهند رفت.

 

این هم بخشی از فرایند "بازگشت به حالت عادی" پوست سر شما است. اگر این روند بیش از 15 روز به طول انجامید ، به متخصص پوست مراجعه کنید ، اما فکر نمی کنیم چنین موقعیتی رخ دهد.

 

شامپو پرتقال و صابون

 

شما به نیم لیتر صابون مایع ، دو قاشق غذاخوری آب پرتقال و دو زرده تخم مرغ احتیاج دارید. زرده های تخم مرغ را بزنید و دو ماده دیگر را اضافه کنید. مخلوط را در یک شیشه در یخچال نگهداری کنید.

 

هنگام شستن موهای خود از این مخلوط استفاده کنید. بنابراین ، موهای شما ظاهر ابریشمی پیدا می کند.

 

شامپو چوب صندل

 

برای تهیه این شامپو از 25 گرم گل بابونه خشک شده ، 25 گرم ساپوناریای خرد شده ، 250 میلی لیتر آب داغ و 2 قطره روغن چوب صندل ارگانیک استفاده کنید.

 

بابونه و ساپوناریا را در ظرفی بگذارید و آب داغ را روی آن بریزید. آنها را مخلوط کرده و بگذارید یک شب بماند. روز بعد روغن چوب صندل را به آن اضافه کنید.

 

شامپو اسطوخودوس

 

این یک شامپو طبیعی ایده آل برای کسانی است که موهای بلوند دارند. شما به آب دو لیمو ، دو قاشق غذاخوری اسطوخودوس و دو تخم مرغ احتیاج دارید.

 

همه مواد را مخلوط کرده و با یک ماساژ ملایم روی موهای خود بمالید. شستشو دهید و تکرار کنید. 15 دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را کاملاً آبکشی کرده و سپس از نرم کننده استفاده کنید.

 

شامپو گلاب

 

این یک دستور العمل مناسب تر برای کسانی است که موهای تیره تری دارند. از دو قاشق غذاخوری سرکه ، دو قاشق غذاخوری گلاب و دو تخم مرغ استفاده کنید.

 

همه آنها را با هم مخلوط کرده و روی پوست سر خود ماساژ دهید. شستشو دهید و تکرار کنید. 15 دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را خوب بشویید و طبق معمول از نرم کننده استفاده کنید. حتی توصیه می کنیم از یک نرم کننده خانگی برای نتایج بهتر استفاده کنید.

 

شامپو گزنه و رزماری

 

اگر موهای شما ریزش دارد کند و انتهای آن شکننده است ، توصیه می کنیم این دستور شامپو طبیعی را امتحان کنید.

 

دو قاشق غذاخوری ساپوناریا و نیم فنجان آب به یک تابه از جنس استیل اضافه کنید. بجوشانید و 10 دقیقه روی آتش بگذارید. روی آن را بپوشانید و صبر کنید تا سرد شود.

 

مایع را صاف کرده و در یک بطری مهر و موم شده قرار دهید. سپس نصف قاشق غذاخوری رزماری تازه و کمی گزنه را در یک فنجان آب جوش دم کنید. نیم ساعت بگذارید تا کمی سفت شود ، مخلوط کرده و داخل بطری حاوی ساپوناریا بریزید. آن را خوب مخلوط کنید. هنگام آبکشی موهای خود از آن استفاده کنید. همچنین می توانید از آن به عنوان شامپو استفاده کنید.

 

شامپو روغن نارگیل و تخم مرغ

 

این یک دستور العمل مناسب برای موهای خشک است. قسمت اول دستور، همان دستور فوق حاوی ساپوناریا است. سپس دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به روش بن ماری آب کنید. زرده تخم مرغ و 3 قطره کنیاک را به مخلوط اضافه کنید. مدام هم بزنید.

 

بگذارید خنک شود و بعد از مرطوب کردن روی موهای خود بمالید. آن را به مدت پنج دقیقه روی موهای خود بگذارید. سپس با مقدار زیادی آب ولرم بشویید.

 

شامپو گیاهی

 

این یک شامپو طبیعی ایده آل برای موهای خشک یا آسیب دیده است. 15 گرم ریشه رازیانه ، 15 گرم سنجد یا شبدر را در یک فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید.

 

سپس آن را صاف کرده و نصف فنجان صابون رنده شده را اضافه کنید. اجازه دهید خنک شود و در یک ظرف شیشه ای نگهداری کنید. می توانید از این مخلوط به عنوان شامپو استفاده کنید.

 

شامپو پاپایا و آلوئه ورا

 

یک عدد پاپایای بزرگ را پوست بگیرید و به صورت ورقه ای برش دهید. سپس در مخلوط کن مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ، نصف فنجان شامپو بچه ، نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.

 

از روشی که برای شامپو معمولی یک روز در میان استفاده می کنید استفاده کنید.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده