دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» راهنمای آکادمی پوست آمریکا برای مراقبت از پوست

راهنمای آکادمی پوست آمریکا برای مراقبت از پوست

پوست گسترده ترین عضو بدن انسان است. با وجود این، ما به اندازه کافی مراقبت روزانه مورد نیاز این عضو از بدن را انجام نمی دهیم.

 

کدام یک از ما دوست نداریم پوستمان در وضعیت بهتری باشد؟

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

 آکنه، لک، حلقه های تیره ، نشانه های پیری و تقریباً همه مشکلات پوستی را می توان با نکات مراقبت از پوست مقرون به صرفه در این مقاله درمان کرد.

 

یک روتین موثر صورت که به پوست شما کمک می کند تا بهتر به نظر برسد، لازم نیست هزینه زیادی داشته باشد. فراتر از محصولات پر زرق و برق که وعده معجزه در چند روز می دهند، می توان اقدامات موثر و ضروری مقرون به صرفه ای را در خانه انجام داد.

 

آکادمی پوست آمریکا (AAD) توصیه های زیادی در مورد مراقبت از پوست مقرون به صرفه به ما می دهد و نیاز به اتخاذ یک روال ساده از پاکسازی، مرطوب کردن و محافظت را برای استفاده حداکثری از زیبایی طبیعی پوست برجسته می کند. برای یادگیری نحوه انجام یک روال مراقبت از پوست حرفه ای و مقرون به صرفه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

گام اول : نوع پوست خود را تشخیص بدهید

 

قبل از اینکه به مراحل اساسی یک روتین موثر صورت بپردازیم، مهم است که یاد بگیرید نوع پوست خود را بشناسید و مراقبت و نیاز آن را درک کنید.

 

ایجاد یک روتین برای پوست های خشک با ایجاد یک روال برای پوست های چرب یا حساس یکسان نیست. به همین دلیل مهم است که بدانید نوع پوست خود را شناسایی کنید.

 

1. پوست حساس

 

این نوع پوست به محصولات شیمیایی تهاجمی بسیار حساس است و در تماس با آنها قرمز می شود. این افراد نسبت به عوامل خارجی مانند آفتاب، سرما یا اکثر محصولات آرایشی واکنش نشان می دهند.

 

متخصصان پوست خاطرنشان می کنند که پوست بسیار خشک نسبت به محیط حساس تر می شود و به محرک های مختلف واکنش نشان می دهد. اگرچه حساسیت بیشتر در صورت، گردن و ناحیه دکلته دیده می شود، اما می تواند در نواحی دیگر نیز ایجاد شود.

 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

2. پوست معمولی

 

افراد با پوست معمولی دارای نرم ترین نوع پوست هستند . به دلیل رطوبت متعادل و گردش خوب، منافذ کوچک هستند و هیچ واکنش نامطلوبی به محصولات یا عوامل داخلی و خارجی ندارند.

 

علاوه بر این، پوست معمولی آسان‌ترین پوست برای مراقبت است، زیرا نیازی به درمان‌های خاصی خارج از یک روال معمولی ندارد. با این حال، باید محافظت شود و به درستی تمیز شود.

 

3. پوست خشک


این یکی از حساس ترین نوع پوست است و مستعد تحریک و پوسته پوسته شدن است که به دلیل کمبود رطوبت، احساس زبری ایجاد می کند. اگر به درستی از آن مراقبت نشود، اغلب ظاهری کدر به صورت شما میدهد.

 

برای جلوگیری از خشکی و بهبود ظاهر آن، باید میزان رطوبت لازم را از طریق مرطوب کننده ها، روغن های صورت یا ماسک ها تامین کنید. همچنین باید از عوامل خارجی مانند آفتاب و آلودگی پوست خود را محافظت کنید.

 

4. پوست چرب

 

برخلاف پوست های خشک، پوست چرب بیشتر از پوست معمولی سبوم تولید می کند که باعث درخشندگی آن می شود. یکی از مشکلات اصلی این گروه ، این است که بیشتر در معرض آکنه هستند.

 

این نوع پوست به محصولات خاصی نیاز دارد. در صورت امکان، لوازم آرایشی باید بدون روغن باشد.

 

5. پوست مختلط

 

افرادی که پوست مختلط دارند می توانند از این واقعیت تشخیص دهند که ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) از گونه هایشان چرب تر است. این ترکیبی از پوست چرب و پوست خشک است. به گفته برخی از متخصصان پوست، مراقبت از این نوع پوست ، سخت ترین مراقبت پوستی است.

 

 

برای نواحی خشک، آبرسانی مهم است، اگر این آبرسانی بر روی مناطق چرب هم انجام شود ، نتیجه ایجاد جوش میشود.

 

گام دوم : انتخاب یک روتین مناسب با نوع پوست

 

راهنمای مراقبت از پوست برای بودجه اقتصادی

 

راهنمای مراقبت از پوست زیر حاوی 5 نکته ضروری است که توسط متخصصان آکادمی پوست آمریکا تأیید شده است.

 

1. پاکسازی پوست امری ضروری است

 

هر روال خوب صورت باید با یک پاکسازی کامل شروع شود. فرقی نمی کند که آرایش می کنید یا نه. آلودگی های محیطی ناخالصی هایی را تولید می کند که منجر به عیوب پوست می شود.

 

استفاده از پاک کننده دو بار در روز به از بین بردن عرق، کثیفی و چربی کمک می کند. علاوه بر این، از ایجاد بثورات و ایجاد منافذ مسدود شده جلوگیری می کند. اگر پوست خشکی دارید، می توانید از فرمول های مرطوب کننده یا بدون عطر استفاده کنید.

 

2. از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید

 

پس از پاکسازی کامل، مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کرده و استفاده کنید. این کرم آب را در پوست شما به دام می‌اندازد و باعث می‌شود که آب پوست آهسته‌تر تبخیر شود که به پوست شما کمک می‌کند صاف‌تر و روشن‌تر به نظر برسد.

 

3. از ضد آفتاب استفاده کنید

 

فرقی نمی کند که به ندرت از خانه خارج شوید یا همیشه در خانه باشید. اشعه خورشید یکی از عوامل مهم پیری زودرس و سرطان پوست است. اگر این کار را به یک عادت روزانه تبدیل کنید، پوست شما دیر تر روال پیری را طی خواهد کرد.

 

استفاده از کرم ضدآفتاب حداقل 30 SPF روزانه به صورت و نواحی در معرض اشعه خورشید، به شما کمک می کند پوستی صاف داشته باشید.

 

4. از محصولات دو یا چند کاره استفاده کنید

 

بررسی دقیق برچسب‌ محصولات به شما امکان می‌دهد از عملکردهای مختلفی که یک محصول واحد می‌تواند داشته باشد، استفاده کنید.

 

5. وازلین حامی خوبی است

 

یک جایگزین مقرون به صرفه و آسان برای مرطوب کردن پوست و ناخن، وازلین است. اگر پوست خشکی دارید به شدت توصیه می شود. اما اگر پوست چرب دارید بهتر است از محصولات مناسب پوست چرب استفاده کنید.

 

گام سوم : یک روال شخصی متناسب با بودجه خود ایجاد کنید

 

برخی از محصولات آرایشی می توانند به حل مشکلات پوستی شما کمک کنند. با این حال، اگرچه موثر هستند، اما باید با احتیاط و فقط یک یا دو بار در هفته استفاده شوند تا از تحریک احتمالی پوست جلوگیری شود.

 

اکنون که می دانید چگونه نیازهای پوست خود را شناسایی کنید، وقت آن است که این راهنمای مراقبت از پوست را در حد بودجه خود عملی کنید. اگرچه این نکات اساسی توسط متخصصان تایید شده است، اما همچنان توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت کنید.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده