خرید از سراسر دنیا


» چگونه از شر موهای وز خلاص شویم؟

چگونه از شر موهای وز خلاص شویم؟

راه های مقابله با موهای وز


آیا شما هم از موهای وز خود شاکی هستید؟پس نکات زیر که از وز شدن موها جلوگیری می کند را حتما بخوانید.


کوتیکول که بیرونی ترین لایه مو است ، در واقع یکی از سه لایه ساختمان هر تار مو نیز به حساب می آید. این سه لایه عبارتند از: مدولا، کورتکس و کوتیکول که وظیفه رطوبت مو را بر عهده دارد. هنگامی که کوتیکول توسط عوامل خارجی آسیب می بیند، مو به دلیل کمبود رطوبت شروع به متورم شدن می کند.


نکاتی برای جلوگیری از وز شدن مو


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

هنگام خرید شامپو مراقب باشید


شامپوهای حاوی سولفات به جای اینکه الیاف مو را مرطوب کنند، آنها را خشک می کنند. موهای خشک با جذب رطوبت هوا فورا خشک و وز می شوند. شامپوهای حاوی الکل نیز باعث وز شدن موها می شوند.بنابراین شما می توانید از شامپوهای بدون سولفات با محتوای پاک کننده کم استفاده کنید.


موهای خود را هر روز نشویید


روغن کف سر با مرطوب کردن موها ، آنها را تغذیه می کند. هنگامی که سر خود را به طور مکرر می شویید، موهای سر شما نمی تواند به اندازه کافی از این روغن تغذیه کنند. بنابراین، موها و پوست سر شما خشکتر میشوند.


با هر بار شستشو از شامپو استفاده نکنید


اگر فکر می کنید موهایتان را باید چندین بار در هفته شامپو بزنید، کاملا در اشتباه هستید. هر دو روز یکبار موهای خود را با نرم کننده آبکشی کنید. زیرا نرم کننده ها حاوی مقدار کمتری از مواد پاک کننده نسبت به شامپو ها هستند . به این ترتیب ضمن تمیز کردن موهای شما، از روغن طبیعی موهای شما نیز محافظت می کنند.


موهای خود را مرطوب کنید


اگرچه موهای شما ممکن است خشک و بی روح به نظر نرسند، اما ممکن است درخشندگی مورد نظرتان را نداشته باشند. می توانید با استفاده از نرم کننده و مرطوب کننده ها به نرم شدن کوتیکول های بافت مو کمک کنید. استفاده از نرم کننده ها و مرطوب کننده ها (مانند آنهایی که حاوی روغن نارگیل یا غنی از گلیسیرین و پروتئین هستند) میتواند موهای شما را درخشانتر و روشنتر از قبل کند. در عین حال می توانند از وز شدن موهایتان نیز جلوگیری کنند.


موهایتان را وقتی خیس است شانه نکنید


شانه کردن موهای خیس با برس می تواند به مو آسیب برساند. اما بهتر است هنگامی که موهایتان کاملا خشک نشده و کمی نم دارد موهای خود را به آرامی شانه بزنید . در این حالت آسیب مو را به حداقل رسانده و از وز شدن مو نیز جلوگیری می کنید.


موهای خود را با حوله نپیچید


از خشک کردن موها با پیچیدن آنها در حوله خودداری کنید. خشک کردن با حوله باعث اصطکاک می شود که به موهای شما آسیب می رساند و آنها را وز میکند . بهتر است موهای خود را با گیره ای جمع کنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند.


از ماسک مو استفاده کنید


به خصوص در هوای سرد رژوبت مو بیشتر کاهش میابد. با استفاده از ماسک مو حداقل یک بار در هفته می توانید از کاهش رطوبت موهای خود جلوگیری کنید.


از روغن مو برای مرطوب ماندن مو استفاده کنید


بعد از حمام، در حالی که موهای شما هنوز خیس است، می توانید از اسپری چند فاز یا روغن های مو برای جلوگیری از موخوره استفاده کنید.


حرارت زیاد به موها آسیب میزند


برای جلوگیری از موخوره ،بهتر است هنگام صاف کردن موها ، از سشوار استفاده کنید. اگر از اتوی مو استفاده می کنید، مراقب باشید از حرارت بالاتر از 185 درجه استفاده نکنید. حرارت زیاد باعث آسیب مو و در نتیجه وز شدن موها میشود. بنابراین بهتر است هنگام صاف کردن موها از سشوار استفاده کنید. اتوی مو و بابلیس باعث ساییدگی بیش از حد موهای شما می شوند.


موها وقتی در معرض گرمای شدید و مواد شیمیایی قرار می گیرند، وز تر می شوند. در عین حال، این عوامل می توانند باعث ریزش بیشتر موهای شما شوند.پس تا حد امکان از آنها دوری کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده