خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جوان سازی پوست در زمستان

جوان سازی پوست در زمستان

10 ماده غذایی برای جوانسازی پوست در زمستان


هنگامی که ماه های زمستان فرا می رسد، پوست ما، که گسترده ترین عضو بدن ما است، مانند سلامت عمومی ما تحت تأثیر نامطلوب قرار می گیرد. در فصل زمستان می توانید غذاهای زیر را در برابر اثرات منفی روی پوست خود مصرف کنید.


این غذاها به پوست شما حیات می بخشند


محافظت از پوست برای ما بسیار دشوار است، به خصوص در برابر اثرات فرسودگی روزهای زمستانی که هوا سرد میشود و بارندگی افزایش می یابد. علاوه بر این، اگر در روزهای گرم تابستان آگاهانه عمل نکنیم و صورت خود را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نکنیم، پوست ما در معرض خشک شدن، چین و چروک و لکه و پیس قرار گرفته و بسیار سریعتر به سمت پیر شدن سوق پیدا می‌کند. با این حال، نیازی به ناامیدی نیست. در اینجا 10 ماده غذایی وجود دارد که به احیای پوست در سرمای زمستان کمک می کند.


1- آب


متأسفانه چون هوای سرد نیاز به نوشیدن آب را کاهش می دهد، در اثر هوا و باد سرد و همچنین دریافت ناکافی مایعات، پوست ما خشک می شود! ابتدا از درون بدن شروع کنید تا پوست را مرطوب کنید. بنابراین برای نوشیدن آب منتظر تشنگی نباشید. مراقب باشید که هر روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید تا پوست بتواند رطوبت کافی را تامین کند.


2- ماهی قزل آلا


آستاگزانتین موجود در ماهی قزل آلا خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و به تاخیر افتادن پیدایش خطوط کمک می کند. از طرف دیگر امگا 3 باعث ترمیم پوست فرسوده و خشک و بازسازی ساختار غشای سلولی می شود. علاوه بر این، به کلاژن سازی ، که یک جزء ضروری برای بازسازی پوست و ترمیم بافت است، کمک میکند. مصرف ماهی به خصوص ماهی سالمون کبابی یا پخته را دو روز در هفته فراموش نکنید.


3- اسفناج


ویتامین A به از بین رفتن رطوبت و همچنین کاهش ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می کند. نیاز روزانه هر فرد 700-900 میکروگرم ویتامین A است. برای رفع این نیاز روزانه کافیست 1 مشت (حدود ½ فنجان) اسفناج مصرف کنید.


4- آووکادو


اسیدهای چرب غیراشباع موجود در آووکادو برای حفظ رطوبت پوست مفید هستند. به این ترتیب ظهور چین و چروک و خطوط ریز را به تاخیر می اندازد. علاوه بر این، به لطف اسیدهای چرب موجود در آن، با افزایش جذب ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A و E مورد نیاز پوست، از سلامت پوست حمایت می کند.


5- شکلات تلخ


شکلات تلخ رگ ها را منبسط می کند و میزان جریان خون به پوست را افزایش می دهد و در نتیجه ظاهری سالم تری به پوست می دهد. علاوه بر این، به لطف فلاونوئیدهای موجود در آن، غذایی با ظرفیت آنتی اکسیدانی بالا است. با این حال، مراقب باشید که بیش از اندازه از این ماده غذایی استفاده نکنید . مصرف 20 گرم (4 مربع) شکلات تلخ در روز کافی است.


6- چای سبز


آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز با مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد که باعث چین و چروک و پیری می شوند، از پوست محافظت می کند. مصرف 2 فنجان چای سبز در روز را فراموش نکنید. با این حال، اگر مشکل فشار خون بالا دارید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. زیرا مصرف چای سبز ممکن است فشار خون شما افزایش یابد.


7- گردو، فندق، بادام


ویتامین E یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان هاست و از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند. همچنین به حفظ تعادل رطوبت پوست کمک می کند. از طرف دیگر ویتامین E موجود در گردو ، بادام و فندق به ترمیم آسیب های پوستی و بازسازی پوست کمک می کند، به خصوص به لطف امگا 3 موجود در آن. بهتر است روزانه مشتی از ترکیب این مغزها را استفاده کنید.


8- میوه های قرمز جنگلی


میوه های جنگلی مانند شاه توت، زغال اخته و تمشک که از جمله مواد غذایی با بالاترین ظرفیت آنتی اکسیدانی هستند، با حمایت از ساختار غشای سلولی، از پوست در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و در نتیجه پیری را به تاخیر می اندازند. مصرف 1 مشت میوه قرمز جنگلی در روز را فراموش نکنید.


9- هویج


ویتامین A نه تنها برای چشم بلکه برای پوست نیز یک ویتامین ضروری است! علاوه بر این، رتینول های موجود در هویج یکی از اجزای اصلی مورد استفاده در درمان آکنه و لک های پوستی است. با خوردن 1 هویج در روز می توانید با لک های پوستی و ایجاد آکنه مبارزه کنید.


10- لیموترش


ویتامین C یکی از بزرگترین آنتی اکسیدان های شناخته شده است. منابع ویتامین C مانند لیمو، گریپ فروت، پرتقال و کیوی هم در کاهش آسیب های ناشی از اثرات مضر آفتاب در تابستان و هم در کاهش آسیب های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش موثر هستند.این ویتامین ، این کار را با محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد انجام می دهد. همچنین با حمایت از تولید کلاژن، ایجاد چین و چروک و پیری پوست را به تاخیر می اندازد، که در محافظت از ساختار الاستیک پوست و بازسازی پوست مهم است. مراقب باشید که روزانه 75 تا 90 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید. این را می توانید از 1 نارنگی + 1 لیمو یا 2 نارنگی یا 1 نارنگی + 1 پرتقال تهیه کنید. علاوه بر این، بیشتر سبزیجات و میوه های تازه ای که در طول روز می خورید حاوی ویتامین C هستند.


با رعایت نکات بالا میتوانید در تمامی فصول به ویژه زمستان ، پوستی درخشان و سالم داشته باشید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده