خرید از سراسر دنیا


» مراقبت از پوست در دوران یائسگی

مراقبت از پوست در دوران یائسگی

8 نکته برای مراقبت از پوست در دوران یائسگی


آیا نگران اثرات یائسگی بر روی پوست خود هستید؟ همانطور که می بینید، کارهای زیادی می توانید در مورد این موضوع انجام دهید. این نکات را در روتین پوستی خود قرار دهید تا از شدت بسیاری از اثرات تغییرات هورمونی بر روی صورت خود بکاهید.


در دوران یائسگی، نکاتی برای مراقبت از پوست وجود دارد که می‌توانید برای مبارزه با تغییرات هورمونی ، رعایت کنید. اگرچه مواجهه با برخی نشانه های پیری در این دوره اجتناب ناپذیر است، اما کمی مراقبت بیشتر باعث کند شدن این روند می شود.


بافت پوست به مرور زمان به دلیل کاهش کلاژن و الاستین استحکام خود را از دست می دهد. شما می توانید با حفظ سلامت پوست خود از شدت این اثرات بکاهید. به این ترتیب پوست شما برای مدت طولانی تری زیبا و جوان می ماند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


محصولات آرایشی زیادی وجود دارد که چین و چروک را از بین می برد . با این حال، اگر از هر نظر به خوبی از خود مراقبت نکنید، این محصولات نمی توانند به شما کمک شایانی کنند. بنابراین، برای سلامت پوست خود در دوران یائسگی چه باید کرد ؟ امروز نکات کلیدی در رابطه با این موضوع را با شما در میان می گذاریم.


توصیه های اساسی برای مراقبت از پوست در دوران یائسگی


یائسگی باعث تغییرات فیزیکی و عاطفی بسیاری می شود. یکی از بدترین این تغییرات بدون شک پیری پوست است. در این دوره با کاهش هورمون های زنانه و کلاژن، ظهور چین و چروک ها و لکه ها تسریع می شود.


همانطور که خاصیت ارتجاعی پوست و تولید چربی طبیعی کاهش می یابد، لکه ها و خشکی پوست نیز ممکن است ظاهر شوند. برای به حداقل رساندن شدت این اثرات چه کاری می توانید انجام دهید؟


1. از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید


اگرچه محافظت پوست در برابر آفتاب در تمام سنین بسیار مهم است، اما در دوران یائسگی باید به پوست خود توجه ویژه ای داشته باشید. از آنجایی که در این ایام بافت‌ پوست ضعیف‌تر است، قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید آسیب بیشتری به پوست شما وارد می‌کند مگر اینکه از ضد آفتاب با کیفیت استفاده کنید.


2. آب بیشتری بنوشید


کاهش چربی به دلیل تغییرات هورمونی در دوران یائسگی سیگنال های کم آبی بدن را آشکارتر می کند. برای جلوگیری از داشتن پوست خشک یا زبر، باید حداقل 6 تا 8 لیوان آب در روز بنوشید.


3. از برنامه تغذیه ای سالم پیروی کنید


بسیاری از زنان به دلیل ترس از افزایش وزن در دوران یائسگی اشتباه می کنند و رژیم های کم کالری را دنبال می کنند. این رژیم‌ها به دور از مفید بودن، می‌توانند بر سلامت و زیبایی پوست شما تأثیر بگذارند.


از آنجایی که کمبود مواد مغذی مستقیماً بر ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد، بهتر است از یک برنامه سالم و متعادل پیروی کنید که شامل همه گروه های غذایی باشد. پروتئین، اسیدهای چرب ضروری و منابع آنتی اکسیدانی باید در برنامه تغذیه شما جایگاهی ویژه پیدا کنند .


4. از محصولاتی استفاده کنید که سلول های مرده را از بین می برند


بدترین چیز برای پوست شما در دوران یائسگی تجمع بیش از حد سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی ها روی سطح است. این کار باعث می شود که بافت پوست شما اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نکند و عدم دریافت اکسیژن لازم ، بازسازی سلولی را کند می کند.


بهتر است دو بار در هفته از یک محصول لایه بردار استفاده کنید تا پوستتان شفاف و نرم بماند. بنابراین، مواد کثیف روی سطح پوست شما تمیز می شوند و پوست شما درخشان تر به نظر میرسد.


5. از مصرف محصولات حاوی تنباکو خودداری کنید


دلایل بی شماری برای اجتناب از مصرف محصولات تنباکو پس از رسیدن به یائسگی وجود دارد. در واقع، بهتر است به طور کلی از آنها چشم پوشی کنید. به این ترتیب، از اثرات مضر سموم موجود در این محصولات در امان خواهید بود.


سیگار کشیدن بدترین دشمن پوستی زیبا و درخشان است. زیرا سیگار کشیدن باعث افزایش چین و چروک و خشک شدن پوست شما می شود.


6. از کرم های سفت کننده استفاده کنید


کرم های زیادی با خواص سفت کننده وجود دارند که به سفت شدن قسمت های مختلف پوست کمک می کنند. این محصولات چه کارخانه ای باشند و چه طبیعی ، از ایجاد چین و چروک در نواحی مانند صورت، گردن و سینه جلوگیری می کنند.


7. فیتواستروژن مصرف کنید


غذاها و محصولات مکمل حاوی فیتواستروژن، مانند ایزوفلاون ها، اثرات منفی تغییرات هورمونی را که در دوران یائسگی رخ می دهد به حداقل می رساند. آنها با کمک به تنظیم سطح استروژن، تجزیه پوست را کند می کنند.


توجه: از آنجایی که برخی از آنها دارای عوارض جانبی هستند، مصرف این فرآورده ها فقط باید تحت نظر پزشک باشد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


8. به طور مرتب از ماسک های صورت استفاده کنید


نیازی نیست پول زیادی برای خرید ماسک های گران قیمت خرج کنید. اگرچه اکثر آنها محصولات با کیفیتی هستند، اما مواد طبیعی نیز وجود دارند که بسیار مفید هستند . آنچه در این دوره از زندگی لازم است استفاده منظم از ماسک هاست.


ماسک‌های صورت بافت‌ پوست شما را مرطوب می‌کنند و عوامل خارجی را که باعث ایجاد سریع چین و چروک می‌شوند، کاهش می‌دهند. به لطف آنتی اکسیدان ها، روغن ها و اسیدهای آمینه موجود در آنها، باعث استحکام پوست شما میشوند.


برخی از گزینه های پیشنهادی عبارتند از:


آووکادو با روغن ویتامین E

آلوئه ورا با روغن نارگیل

عسل با موز

ماست ساده با توت فرنگی

روغن زیتون و جو دوسر


به یاد داشته باشید بهترین راه حل مشاوره با یک متخصص پوست و زیبایی است تا بهترین نتیجه اعمال شود.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده