خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مراقبت از پوست در دوران بارداری و پس از آن

مراقبت از پوست در دوران بارداری و پس از آن

نکات مراقبت از پوست پس از زایمان


پس از زایمان مرحله ای از زندگی یک زن است که با خطراتی همراه است: او نه تنها با مراقبت از نوزاد جدید، بلکه با تغییرات هورمونی و فیزیکی نیز مواجه است.

تغییرات پوستی پس از زایمان ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری رخ دهد. به همین دلیل باید مراقبت را از لحظه لقاح شروع کنید و تا بعد از تولد منتظر نمانید.


از طرفی تغییرات هورمونی و همچنین خستگی عمومی همراه با شرایط جدید، همگی روی پوست مادر تاثیر می گذارد. بنابراین پوست شما در این دوره مستحق توجه ویژه است.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

بیماری های پوستی مرتبط با زایمان شامل ترک های پوستی، تغییرات بافت، شلی، سلولیت و هایپرپیگمانتاسیون (زمانی است که لکه های پوست تیره تر از ناحیه اطراف می شوند) است که بیشترین ناحیه آسیب دیده شکم است.


ترک های پوستی


ترک‌های پوستی اصلی‌ترین تغییر پوست در دوره پس از زایمان است. این ترک ها به دلیل افزایش وزن در دوران بارداری و بازگشت به حالت عادی پس از تولد ایجاد می شوند . این فرآیند باعث شکسته شدن رشته های کلاژن و الاستین می شود.


این ترک ها عمدتاً روی شکم، سینه ها و باسن قابل توجه هستند. خوب است که بدانید ، هنگامی که آنها ظاهر شوند، از بین بردن کامل آنها دشوار است. بنابراین توصیه ما به شما این است که از همان ابتدا از آن جلوگیری کنید.


برای ترک های پوستی استفاده از کرم های مخصوص حاوی گیاه گوتو کولا و اسید هیالورونیک توصیه می شود. به طور مشابه، بخشی از مراقبت از پوست پس از زایمان شامل استفاده از مرطوب کننده ها می شود . مرطوب کننده ها باید شامل گل رز و ویتامین K باشند که تولید کلاژن را تحریک کنند.


اگرچه ترک های پوستی ناپدید نمی شوند، اما می توان آنها را کاهش داد. علاوه بر این، اگر آنها به تازگی ظاهر شده اند، می توان آنها را با لیزر زیبایی و درمان های فرکانس رادیویی اصلاح کرد.


مراقبت هایی مثل هیدراتاسیون با آب فراوان و مصرف غذاهایی که سنتز کلاژن را تحریک می کنند نیز مفید هستند.


شلی پوست 


به خصوص در ناحیه شکم، پس از تولد ، کمی افتادگی رخ می دهد . برای این منظور استفاده از کرم های مرطوب کننده و سفت کننده توصیه می شود.


کرم های سفت کننده به بازیابی استحکام و قابلیت ارتجاعی کمک می کند و حاوی ترکیباتی مانند بادام شیرین، آووکادو، گل رز، سنتلا آسیاتیکا، کره شی، ویتامین E و جوجوبا هستند.


سلولیت


سلولیت از تجمع بافت چربی ایجاد شده و عمدتا در ران ها و باسن بروز می کند.

این حالت با استعداد خانوادگی، افزایش وزن ناگهانی، استرس، زندگی بی تحرک، مصرف مقدار زیاد کربوهیدرات و احتباس مایعات مرتبط است. به همین دلیل مهمترین چیز این است که به طور منظم ورزش کنید و یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.


درناژ لنفاوی و ماساژ درمانی می تواند به عنوان درمان استفاده شود. این به فعال شدن گردش خون و بهبود احتباس آب کمک می کند. کرم های ضد سلولیت می توانند به بافت و رنگ کمک کنند، اما توده ها را حل نمی کنند.


پوست خشک و پوسته پوسته شده


افت شدید سطح پروژسترون و استروژن پس از تولد باعث می شود پوست حساس تر و خشک شود. در غین دوره استفاده از کرم های مرطوب کننده حاوی اسید هیالورونیک و یک پاک کننده ملایم صورت توصیه می شود.


آکنه


در دوره بارداری و پس از آن ، به دلیل کاهش ناگهانی سطح استروژن، غدد چربی فعال می شوند و چربی بیشتری تولید می کنند. آکنه همچنین ممکن است به دلیل استرس ناشی از آمدن کودک شما ایجاد شود. ایتفاده از کرم های حاوی آزلائیک اسید یا بنزوئیل پراکسید توصیه می شود.


حلقه های سیاه زیر چشم


خستگی، استرس و بی خوابی باعث ایجاد حلقه های سیاه زیر چشم و پیگمانتاسیون می شود. در این حالت استراحت بیشتر توصیه می شود، اما در مواردی که این امکان وجود ندارد، می توان نکات دیگری مانند کرم های کافئین دار، ژل ها یا سرم ها و کرم های حاوی ویتامین C را استفاده کرد.


هیپرپیگمانتاسیون 


به دلیل تغییرات هورمونی، هیپرپیگمانتاسیون پوست به دلیل ملانین اضافی رخ می دهد. در سه ماهه دوم و سوم بارداری، هورمون محرک ملانوسیت که محصول افزایش پروژسترون و استروژن است، به بالاترین میزان خود می رسد.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

ملانین اضافی (ماده ای که توسط ملانوسیت ها در خارجی ترین لایه پوست تولید می شود) همراه با قرار گرفتن در معرض نور خورشید منجر به هایپرپیگمانتاسیون می شود. مشخص ترین نتیجه لکه قهوه ای روی گونه ها، لب ، پیشانی و بینی است که به آن کلواسما گراویداروم یا ملاسما می گویند.


در این حالت کک و مک و جای زخمی که قبل از بارداری روی پوست وجود داشت نیز ممکن است تیره شود.


ملاسما تا 3 تا 6 ماه پس از تولد که هورمون ها به حالت عادی باز می گردند از بین می رود. همین امر در مورد هایپرپیگمانتاسیون آرئول های نوک سینه و خط شکم نیز اتفاق می افتد.


استفاده از کرم های دپیگمانتاسیون یا هر روش درمانی زیبایی تا 6 ماه پس از تولد توصیه نمی شود. همچنین در این باره بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.


توصیه های مراقبت از پوست پس از زایمان


وقت گذاشتن برای لذت بردن و مراقبت از خود کلیدی است. بدون نگاه کردن به ساعت دوش بگیرید و خود را وقف یک روال مراقبت از پوست کنید.


پوست باید عمیقا مرطوب شود. کرم را به تمام بدن خود بمالید و ناحیه آرئول و نوک سینه را فراموش نکنید. می توانید هفته ای یک بار پوست را لایه برداری کنید.


علاوه بر این، سعی کنید فعال بمانید. 5 بار در هفته حداقل 30 دقیقه ورزش بدنی داشته باشید.


از یک رژیم غذایی سالم و متعادل سرشار از غذاهای محرک کلاژن استفاده کنید. همچنین از محصولات حاوی ویتامین A و E مانند:


محصولات لبنی

مرکبات

کیوی

فندق

روغن های گیاهی

سبزیجات برگ سبز استفاده کنید.


بهتر شدن ظاهر پوست ممکن است تا 6 ماه تا پس از زایمان طول بکشد تا شکم به حالت عادی بازگردد. این مدتی است که طول می کشد تا رحم به طور کامل منقبض شود.


مراقبت از پوست پس از زایمان به عادات سبک زندگی بستگی دارد. روی کودک خود تمرکز کنید، اما از خودتان غافل نشوید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده